16 apr. Slogan – meeldejääv ja lahendust pakkuv
Slogan on ilmselt kõige keerulisem lause, mille peale üks alustav ettevõtja mõtlema peab. Vaatame lähemalt, milline slogan töötab ja milline mitte.
Me kõik soovime oma klientidele head ja, et neil oleks ainult kõige kvaliteetsem ning parim võimalik pakkumine. Sellisel juhul tahaksime ju hõisata, et just meie pakume kõige paremat ja kvaliteetsemat toodet/teenust sellepärast ”Valige meid!”. Siinkohal tuleb mõista, et ‘’kvaliteetne’’ ja ‘’parim’’on omadussõnad, mida kuulutab pea iga ettevõtja oma autopargil või kodulehel. Seega ei pruugi need sõnad meis enam erilist tähelepanu äratada.
Meid ja meie kliente huvitab päevakajas oleva probleemi lahendus ja tulem, mis sellest saada võib. Ehk siis, millised on sinu firma toodete ja/või teenuste kasutegurid, mis aitavad kliendi elukvaliteeti tõsta? Selleks tulekski klienti kõnetada probleemiga, mis temaga resoneerub.
Pöörame pilgud kilemaailmas leiduvale probleemile.
Näiteks:’’Suvel kuumalaine ajal tõusevad temperatuurid kinnistes ruumidest piltlikult öeldes leiliruumile sarnase temperatuurini. Sellisel juhul võib kodus viibimine kujuneda küllalti vaevarohkeks. Selleks, et end maha jahutada haaratakse kas külma joogi järele, käiakse veekogu ääres ujumas, ostetakse ventilaatoreid või tehakse üks karastav dušš. Kuid tõele näkku vaadates on kõik eelpool mainitu ju pigem ajutine lahendus.’’
Selline kirjeldus tuletab meile kõigile meelde, kui ebamugavalt palav võib suvise kuumalaine ajal kodus viibimine olla.
Lahenduseks saab spetsialist pakkuda akende kiletamist kiledega, mis hoiavad UV-kiired ja kuumuse siseruumidest eemal. Tulemuseks on koheselt jahutatud ruumid ja toas viibijad saavad meeletu kuumuse eest tuppa pakku pugeda.
Sellest olukorrast saab omakorda väljamõelda lihtsa ja kohe huvi äratava lühikese lause: ‘’Seljata suvekuumus oma kodus – telli akende toonimine juba täna!’’ või ‘’Hoia suvel toad jahedad – broneeri aeg akende kiletamiseks!’’ Resoneeruv olukord ja tegevus, et sellest probleemist vabaneda. Lihtne, kas pole?
Selliselt saame igal hooajal keskenduda ühele probleemile, millele lahendust pakkudes saame kliendi elu paremaks muuta ning vastavalt luua ka kohandatava kujunduse sõidukitele.
Toome siia veel ühe väga hea näite, mis ei aegu mitte kunagi.
Infralink on ettevõte, mille kodulehelt ja iseteeninduspoodidest leiab erinevaid tooteid torutööde teostamiseks.
Nende hüüdlauseks on: ‘’Lahendame sinu torumure’’ samuti on ka pildina välja tootud valikus leiduvad torud. Kiires ja sagivas linnaliikluses jääb see kinldasti potensiaalsetele klientidele silma. Ning, mis kõige olulisem, kui sisestada Google otsingumootorisse ‘’Lahendame sinu torumure’’ slogani, siis leiadki ainsa vastena Infralinki kodulehe.
Seega sloganile mõeldes tuleks keskenduda pigem kliendi probleemi lahenduse pakkumisele, kasutades selleks läbimõeldud lauset ja sõnumi paremaks edastuseks kvaliteetset pildikeelt.
Kutsume kõiki mõtlema eristuvaid sloganeid!
Tegudeni
Afterword Ads